Koniec z darmowymi zwrotami ubrań online! Ile zapłacimy za kuriera?
Do tej pory darmowe zwroty ubrań zamówionych online były największym wabikiem dla kupujących. Jak się jednak okazuje, jedna z najpopularniejszych sieciówek powiedziała dość. Zara, bo to właśnie o tym sklepie odzieżowym mowa, zdecydowała o likwidacji tej opcji, ku niezadowoleniu milionów klientów. Ile w takim razie będzie trzeba zapłacić za zwrot?
Zara wycofała darmowe zwroty online
Nie da się ukryć, że w ostatnich latach ogromną popularność zyskały zakupy online. Choć największym minusem tego typu zakupów jest brak możliwości przymierzenia produktu, to i tak mnóstwo osób korzystało z tej opcji. Tym bardziej, że zamówiony towar można było zwrócić bez ponoszenia kosztów.
Taką możliwość jeszcze do niedawna mieli klienci - Zary. Jak się jednak okazuje, coraz popularniejsze stało się zamawianie jednego produktu w różnych rozmiarach, z góry zakładając, że część zamówionego asortymentu zostanie z powrotem odesłana. Stało się to na tyle popularne, że zwroty stały się zmorą dla sieciówki.
Zamawiane na szeroką skalę produkty, które są następnie zwracane narażają sprzedawców na ogromne koszty. Nie chodzi jedynie o koszt samej wysyłki, ale również o fakt, że daną rzecz często trzeba było wyczyścić, aby następnie ponownie zapakować i zapłacić za kolejną wysyłkę. Patrząc na skalę i w tym wypadku ilość opakowań ma to również ogromny wpływ na środowisko.
Do tej pory klienci Zary mieli trzy opcje: zwrócić towar w sklepie stacjonarnym, za pomocą kuriera bądź w punkcie odbioru paczek. Jak się jednak okazuje, choć nadal będziemy mogli za darmo oddać niepasujący asortyment w punkcie, czy w sklepie stacjonarnym, to już za kuriera będzie trzeba zapłacić. Ile?
Ile trzeba zapłacić za zwrot odzieży z Zary?
Wycofanie darmowych zwrotów online przez Zarę dotyczy nie tylko Polski, ale również sporej części krajów europejskich. Jak można przeczytac na stronie www sklepu za zamówiony towar za pomocą kuriera muszą zapłacić 9,90 zł. Kwota 9,90 zł zostanie odliczona od zwracanej należności.
Właściciel marki Zara najwidoczniej doszedł do wniosku, że obowiązkową zapłatą za zwrot kurierem nie straci zbyt wielu klientów. Natomiast wpływy, które miał od tych którzy odejdą zrekompensuje sobie likwidując właśnie darmowe zwroty. Czy inne marki również pójdą za tym przykładem? Wiele na to wskazuje...