Newsy

Młynarka i Bosacka nie zostawiają suchej nitki na Macie. Chodzi o jego zestaw w McDonald's

W poniedziałek (18.10.21) do wszystkich punktów McDonald’s w Polsce trafiły zestawy Maty. Choć ten zabieg marketingowy z pewnością był strzałem w dziesiątkę dla sieci fast foodów, to z wielu stron na Matę spłynęło sporo krytyki za podejmowanie takiej współpracy. Jedną z osób, które nie zostawiły na Zestawie Maty suchej nitki jest między innymi Katarzyna Bosacka.

https://www.instagram.com/p/CUsnBpfoJHI/

Michał Matczak (Mata) jest obecnie najpopularniejszym raperem w Polsce, szczególnie wśród młodego pokolenia. Niedawno odbył się jego koncert. Przyszła na niego rekordowa liczba osób - aż 40 tysięcy młodych ludzi. Był to największy solowy koncert rapera w historii.

21-latek trafił także na listę Billboard Global Excl. U.S. Wzmianka o nim pojawiła się również na łamach New York Times. 

Niedawno w jego teledysku wystąpiła też Anja Rubik, co zwróciło uwagę jeszcze większej ilości osób w Polsce i na świecie.

Jednak jego ostatni krok marketingowy, współpraca z McDonald’sem spotkała się ze słowami krytyki z wielu środowisk w Polsce.\

Zestaw 33Mata w McDonald’s - co w nim dostaniemy?

Mata postanowił nawiązać współpracę z McDonald’sem. W poniedziałek do restauracji popularnej sieci fast food trafiły zestawy sygnowane jego ksywką sceniczną. Akcja promocyjna ma trwać do 21 listopada.

W skład menu Maty wchodzą Vanilla Matcha Latte (Matchak Latte), potrójny cheeseburger (potrójny ch33sburger) oraz średnie frytki. Całość kosztuje 18 złotych.

Paulina Młynarska ostro krytykuje Matę

Po ogłoszeniu współpracy Maty z McDonald’sem na rapera spłynęła fala krytyki. Z wielu środowisk w Polsce zaczęły płynąć w jego kierunki zarzuty, że promuje ogromny koncern, który serwuje dzieciakom niezdrowe produkty.

“Co ty Mata, czytać nie umiesz? Nie wiesz, co śmieciowe żarcie robi z ludzkim zdrowiem? Nie wiesz, co to jest otyłość, cukrzyca i zawał? To ma być ta twoja kontestacja? Pod tym szyldem?” - pisze Paulina Młynarska. 

Kasia Bosacka nie zostawia na Zestawie Maty suchej nitki

Do sprawy odniosła się też Kasia Bosacka. Przeanalizowała bowiem skład i kalorie, jakie zawierają w sobie produkty reklamowane przez Matę. 

"Dlaczego dzieci jedzą śmieci? Bo bez obciachu promują je znane nazwiska.

Od dzisiaj w McDonald’s można kupić zestaw, który powstał we współpracy sieci z raperem – „Matą” Michałem Matczakiem.

Mata to artysta, który bije rekordy popularności głównie wśród młodego pokolenia i tu pojawia się pytanie… Czy współpraca rapera z McDonald’s i tym samym promowanie przez niego jedzenia typu fast-food wśród młodzieży jest fair? Wątpliwe.” - pisze Kasia Bosacka. 

Katarzyna Bosacka przeanalizowała, ile kalorii zawiera zestaw, po który z pewnością sięgnie ogromna ilość nastolatków.

“Łącznie zestaw promowany przez Matę zawiera aż 1119 kcal – to połowa dziennego zapotrzebowania energetycznego dla nastolatka…

Każdy kto promuje niezdrowe jedzenie, musi brać część odpowiedzialności za otyłość wśród dzieci. Amen.” - alarmuje Bosacka.

https://www.instagram.com/p/CUJhLJZqVhN/

Popularne artykuły

Dzień Frazesu: Jak Frazy Kształtują Naszą Komunikację

Przymusowa ewakuacja, wyburzanie domów, a nawet zakazy ruchu! Jakie zmiany wprowadza stan klęski żywiołowej?

Jak zadbać o suche i popękane pięty? Poznaj 3 skuteczne kremy z domowych składników