Młynarka i Bosacka nie zostawiają suchej nitki na Macie. Chodzi o jego zestaw w McDonald's
W poniedziałek (18.10.21) do wszystkich punktów McDonald’s w Polsce trafiły zestawy Maty. Choć ten zabieg marketingowy z pewnością był strzałem w dziesiątkę dla sieci fast foodów, to z wielu stron na Matę spłynęło sporo krytyki za podejmowanie takiej współpracy. Jedną z osób, które nie zostawiły na Zestawie Maty suchej nitki jest między innymi Katarzyna Bosacka.
https://www.instagram.com/p/CUsnBpfoJHI/
Michał Matczak (Mata) jest obecnie najpopularniejszym raperem w Polsce, szczególnie wśród młodego pokolenia. Niedawno odbył się jego koncert. Przyszła na niego rekordowa liczba osób - aż 40 tysięcy młodych ludzi. Był to największy solowy koncert rapera w historii.
21-latek trafił także na listę Billboard Global Excl. U.S. Wzmianka o nim pojawiła się również na łamach New York Times.
Niedawno w jego teledysku wystąpiła też Anja Rubik, co zwróciło uwagę jeszcze większej ilości osób w Polsce i na świecie.
Jednak jego ostatni krok marketingowy, współpraca z McDonald’sem spotkała się ze słowami krytyki z wielu środowisk w Polsce.\
Zestaw 33Mata w McDonald’s - co w nim dostaniemy?
Mata postanowił nawiązać współpracę z McDonald’sem. W poniedziałek do restauracji popularnej sieci fast food trafiły zestawy sygnowane jego ksywką sceniczną. Akcja promocyjna ma trwać do 21 listopada.
W skład menu Maty wchodzą Vanilla Matcha Latte (Matchak Latte), potrójny cheeseburger (potrójny ch33sburger) oraz średnie frytki. Całość kosztuje 18 złotych.
Paulina Młynarska ostro krytykuje Matę
Po ogłoszeniu współpracy Maty z McDonald’sem na rapera spłynęła fala krytyki. Z wielu środowisk w Polsce zaczęły płynąć w jego kierunki zarzuty, że promuje ogromny koncern, który serwuje dzieciakom niezdrowe produkty.
“Co ty Mata, czytać nie umiesz? Nie wiesz, co śmieciowe żarcie robi z ludzkim zdrowiem? Nie wiesz, co to jest otyłość, cukrzyca i zawał? To ma być ta twoja kontestacja? Pod tym szyldem?” - pisze Paulina Młynarska.
Kasia Bosacka nie zostawia na Zestawie Maty suchej nitki
Do sprawy odniosła się też Kasia Bosacka. Przeanalizowała bowiem skład i kalorie, jakie zawierają w sobie produkty reklamowane przez Matę.
"Dlaczego dzieci jedzą śmieci? Bo bez obciachu promują je znane nazwiska.
Od dzisiaj w McDonald’s można kupić zestaw, który powstał we współpracy sieci z raperem – „Matą” Michałem Matczakiem.
Mata to artysta, który bije rekordy popularności głównie wśród młodego pokolenia i tu pojawia się pytanie… Czy współpraca rapera z McDonald’s i tym samym promowanie przez niego jedzenia typu fast-food wśród młodzieży jest fair? Wątpliwe.” - pisze Kasia Bosacka.
Katarzyna Bosacka przeanalizowała, ile kalorii zawiera zestaw, po który z pewnością sięgnie ogromna ilość nastolatków.
“Łącznie zestaw promowany przez Matę zawiera aż 1119 kcal – to połowa dziennego zapotrzebowania energetycznego dla nastolatka…
Każdy kto promuje niezdrowe jedzenie, musi brać część odpowiedzialności za otyłość wśród dzieci. Amen.” - alarmuje Bosacka.
https://www.instagram.com/p/CUJhLJZqVhN/