Newsy

Niezapowiedziane kartkówki? Rząd wydał zalecenia!

Po ostatnich obostrzeniach, które uniemożliwiły między innymi stacjonarną naukę w szkołach, dzieci powoli wracają do klas. W związku z tym Ministerstwo Edukacji i Nauki opublikowało wytyczne dla kadry pedagogicznej oraz uczniów i uczennic. W wytycznych mowa między innymi o kartkówkach niezapowiedzianych.

Celem nowych wytycznych jest wsparcie uczniów i uczennic w powrocie do szkoły po długim okresie nauki zdalnej. Kadrze nauczycieli mają natomiast pomóc one w sprawnej ocenie potrzeb każdego ucznia.

Wytyczne Ministerstwa Edukacji i Nauki

Zalecenia, które znajdziemy w publikacji MEiN zostały podzielona na kilka punktów: 

rekomendacje dla kadry pedagogicznej, współpraca z rodzicami, wymagania w zakresie poradni psychologiczno-pedagogicznej, a także działania skierowane do uczniów i uczennic.

Co ciekawe, największe zainteresowanie wzbudzają głównie działania skierowane do uczniów i uczennic. Wiele rodziców bowiem skarżyło się, że nauczyciele zapowiadali częste kartkówki i sprawdziany po powrocie do szkoły.

MEiN zareagowało. W wytycznych znajdują się między innymi takie wytyczne:

  • Ograniczenie wprowadzania nowych treści w roku szkolnym 2021/2022.
  • Organizację poprawkowych sprawdzianów kończących się w danym roku szkolnym.
  • Organizację testów sprawdzających wiedzę, które nie będą oceniane.
  • Zrezygnowanie z niezapowiedzianych kartkówek.
  • Zmniejszenie liczby kartkówek do maksymalnie trzech w ciągu tygodnia.
  • Zrezygnowanie z zadawania zadań domowych uczniom i uczennicom, które niebawem przystąpią do egzaminu ósmoklasisty/ki. 

Integracja klasowa

W zaleceniach Ministerstwa Edukacji i Nauki znajdziemy również wytyczne dotyczące pogłębienia kontaktu kadry pedagogicznej z podopiecznymi. W tym celu zaleca się poświęcenie 15 minut z lekcji na wspólną integrację. 

Zalecane jest również podejmowanie działań, które odbudują kontakt między osobami w klasie utracony przez pandemię. Mowa na przykład o organizowaniu spotkań pozalekcyjnych z uczniami. 

Podkreślono również, aby szczególną uwagę poświęcić na indywidualne potrzeby podopiecznych. Mowa między innymi o możliwych trudnościach edukacyjnych, pedagogicznych i psychologicznych, które mogły pojawić się na skutek długotrwałej nauki zdalnej i izolacji.

Popularne artykuły

Dlaczego warto się kłócić w związku? Jak powinna wyglądać konstruktywna kłótnia?

Co daje nam jedzenie ZIELONYCH WARZYW?

Jak naturalnie rozjaśnić lub przyciemnić włosy? DOMOWE SPOSOBY