Newsy

Bankomat nie wypłacił pieniędzy? Co zrobić w takiej sytuacji?

Próbowałeś wypłacić pieniądze z bankomatu, ale transakcja nie doszła do skutku? Co robić, gdy bankomat nie wypłacił pieniędzy, a pobrał je z konta? Jak postąpić w takiej sytuacji?

Dlaczego bankomat nie wypłacił pieniędzy?

Bankomat może nie wypłacić pieniędzy z wielu różnych przyczyn.

Odmowa wypłaty pieniędzy może nastąpić, gdy nie masz wystarczających środków na koncie, przekroczyłeś dzienny limit transakcji albo podałeś błędny pin. W takiej sytuacji bankomat nie pobierze pieniędzy z konta, a po prostu nie zrealizuje wypłaty.

Inaczej wygląda sprawa, gdy pieniądze nie zostaną wypłacone, ale są pobrane z konta. Takie sytuacje się zdarzają i mogą być spowodowane awarią techniczna bankomatu, błędem połączenia bankomatu z bankiem lub uszkodzeniem karty, czy jej zabrudzeniem.

Zdarzają się również takie sytuacje, że bankomat wypłacił pieniądze jednak My nie wyciągnęliśmy ich z podajnika. Czasami roztargnienie lub wierzcie bądź nie zdarzają się osoby, które po prostu zapominają zabrać wypłaconych banknotów. W takiej sytuacji po upływie określonego czasu nasz bankomat "wciągnie "ponownie wypłaconą kwotę. Jednak w takiej sytuacji musimy postępować zgodnie z poniższymi instrukcjami.

Bankomat nie wypłacił pieniędzy?

Jeśli zdarzyła Ci się taka sytuacja, przede wszystkim nie panikuj! Jeśli bankomat nie wypłacił pieniędzy, pomimo zaksięgowania transakcji ich na koncie, nie wszystko stracone. Nie oznacza to, że Twoje fundusze przepadły. Banki mają opracowane odpowiednie procedury zwrotu pieniędzy

Co zrobić w takiej sytuacji?

Takie sytuacje czasem się zdarzają. Jeśli podczas wypłacania doszło do awarii, nie musisz panikować. Pieniądze da się odzyskać.

Postępowanie krok po kroku

Niezależnie od tego, czy wypłacaliśmy pieniądze z bankomatu należącego do naszego, czy obcego banku, to musimy złożyć reklamację w swoim banku. Reklamację możesz złożyć:

  • w oddziale banku – poprzez pisemny lub ustny wniosek,
  • telefonicznie – dzwoniąc na infolinię banku,
  • internetowo – korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej,
  • listownie – wysyłając zgłoszenie do banku.

Warto także skontaktować się z infolinią firmy obsługującej dany bankomat i poinformować o sytuacji. W tym celu musisz:

  • podać swoje dane,
  • poinformować o szczegółach zdarzenia: podać przybliżoną godzinę operacji, datę, miejsce,
  • podać sumę błędnie pobranej kwoty,
  • podać informacje o bankomacie: nazwę banku, do którego należy bankomat oraz numer ewidencyjny bankomatu (zwykle znajduje się na jego boku lub froncie),
  • przydatny może być dowód nieudanej transakcji, czyli potwierdzenie transakcji (wydruk) lub zdjęcie treści komunikatu w momencie awarii urządzenia.

Co dalej?

Operator banku sprawdzi zapis pracy bankomatu i przeliczy znajdującą się w nim gotówkę. Jeśli będzie znajdowała się w nim nadwyżka pieniędzy, to błędnie zaksięgowana suma wróci na Twoje konto.

Kiedy utrzymasz zwrot pieniędzy?

Termin rozpatrywania reklamacji wynosi do 30 dni, jednak w większości banków rozpatrywana jest od razu. W ciągu 24 godzin pieniądze powinny wrócić na Twoje konto.

Popularne artykuły

Zmień kolor swoich hortensji na NIEBIESKI! Wystarczy wysypać TEN składnik na ziemię!

Co z programem 1000 zł dla studenta? Znamy odpowiedź ministerstwa!

Dzień Kabanosa: Świętujmy razem ten wyjątkowy dzień!