Newsy

Kiedy zaczną latać? Ryanair, Wizzair, Lufthansa i inni przewoźnicy.. Poznaj ich plany.

Pandemia dała się wszystkim we znaki. Branża lotnicza jest jedną z tych, która ucierpiała najbardziej. Wstrzymany ruch powietrzny oznacza brak pasażerów, co nie generuje dochodów. Luzowanie restrykcji powoduje zmianę strategii linii lotniczych. Niektóre wznowiły loty, LOT wydłużył zawieszenie połączeń do 31 maja. Zobaczmy, jak radzą sobie poszczególni przewoźnicy.

Lufthansa i potyczki z rządem

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Niemczech nie zmieniło swojego stanowiska co do zagrożenia przed podróżami. Ze względów bezpieczeństwa mieszkańcy nie powinni opuszczać kraju do końca czerwca. "Lufa" zawiesiła więc loty do 31 maja i będzie działała według awaryjnego rozkładu lotów.

Lufthansa Group zrzesza ponad 550 spółek. Nic dziwnego, że negocjacje prowadzone z niemieckim rządem są trudne nie tylko dla narodowego przewoźnika. Stara się on uzyskać pieniądze od rządu w wysokości 9 mld EUR. Druga strona w zamian za pomoc publiczną żąda jednak udziałów spółki.

Przed podobnym problemem stanęła linia Austrian Airlines. I ona także zrezygnowała z lotów do 31 maja.

Emirates i Etihad

Arabskie linie zmieniły taktykę. Wcześniejszy plan zakładał zwiększenie liczby lotów z początkiem maja. Teraz wiadomo, że Emirates rozszerzy siatkę połączeń dopiero w wakacje. Linia Etihad uzależnia decyzję wznowienia lotów od kolejnych restrykcji.

Brytyjskie linie lotnicze

Zdaje się, że Brytyjczycy wolą nie rzucać słów na wiatr. British Airways cierpliwie czeka, zanim poda konkretną informację o wznowieniu lotów. EasyJet poinformowało, że samoloty nie wrócą na pas do końca maja, natomiast inna brytyjska linia Jet2.com wstrzymuje loty do połowy czerwca.

Restrukturyzacja w Norwegian

Na razie norweski low cost postanowił utrzymać stan, w którym tylko 7 ze 147 samolotów regularnie odbywa loty. W jakim celu? Zarząd chce wykorzystać zaistniałą sytuację i wdrożyć plan restrukturyzacyjny w celu wzmocnienia firmy.

Zawsze obecny Wizzair

Największy przewoźnik Europy Środkowo-Wschodniej już zapowiedział, że nie poprzestanie tylko na aktualnych trasach. Planowane są nowe połączenia, m.in. z Polski do Lwowa. Będzie to na razie jedyny regularny lot z polskiego lotniska. Wejdzie do rozkładu z początkiem lipca.

Aktywny Ryanair

Nie ulega wątpliwości, że w ostatnim czasie jest jedną z aktywniejszych linii — realizuje połączenia z Irlandii, Wielkiej Brytanii i do większych europejskich miast. Ograniczony rozkład ma funkcjonować do 14 maja. Co dalej? Szef Ryanaira spodziewa się wznowienia niektórych tras w połowie czerwca.

Croata Airlines na nowo w powietrzu

Chorwacka linia nie spoczywa na laurach. Dotąd samoloty kursowały raz dziennie między Frankfurtem a Zagrzebiem w celu sprowadzenia obywateli do kraju. Aktualnie linia szykuje się do stopniowego rozszerzania siatki połączeń. 11 maja rozpoczną się loty ze stolicy do Dubrownika i Splitu. 18 maja będzie początkiem tras z Zagrzebia do Puli i Zadaru, zaś 19 maja na wyspę Brać.

W 2019 roku odbyło się 39 mln lotów na całym świecie. Aktualna sytuacja jest więc trudna dla wszystkich linii lotniczych. Aby sobie z nią poradzić, każdy przewoźnik musi wziąć pod uwagę wiele czynników. Są to m.in. polityka firmy, płynność finansowa, liczba zatrudnianych pracowników, czy aktualne prognozy dalszych restrykcji. Każda firma poniesie szkody. Trzeba podjąć takie decyzje, żeby tych szkód było jak najmniej.

Popularne artykuły

Czym doczyścić stare BLACHY do pieczenia?

Dlaczego jabłka i banany nie powinny leżeć obok siebie?

Wakacje kredytowe: Rusza nabór wniosków!