Wizyta lekarska przez telefon. Jak odbywa się teleporada?
Pandemia koronawirusa nałożyła wiele ograniczeń na działalność służby zdrowia. Obecnie możemy mieć problem z umówieniem się na wizytę do lekarza rodzinnego, dlatego przychodnie radzą, aby konsultacje przeprowadzać telefonicznie.
Konsultacja bez wychodzenia z domu
Główny Inspektorat Sanitarny zaleca, by pacjenci rejestrowali się telefonicznie do przychodni. Podczas rozmowy powinni być poinformowani o możliwości uzyskania teleporad i konsultacji medycznej, bez konieczności wychodzenia z domu.
W trakcie rozmowy przeprowadzana jest także wstępna ankieta w celu weryfikacji możliwości zakażenia się pacjenta COVID-19. Osoby z objawami ostrej infekcji dróg oddechowych w powiązaniu z kryteriami zakaźnymi, nie powinni umawiać się do przychodni rodzinnych, a zgłosić do szpitala zakaźnego w swoim rejonie.
Telemedycyna w czasach zarazy
W trakcie konsultacji telefonicznej, lekarz na podstawie wywiadu medycznego i oceny stanu zdrowia, ma możliwość wystawienia recepty i zwolnienia chorobowego. Tylko w sytuacjach koniecznych, pacjenci mogą być umówieni na konkretną godzinę do lekarza.
Gdzie zgłosić się po teleporadę?
Na stronie internetowej NFZ znajduje się lista placówek POZ, które udzielają porad telefonicznych. Jeśli masz wątpliwości, gdzie zadzwonić, skontaktuj się z całodobową, bezpłatną infolinią dla pacjentów: 800 190 590.
Dzięki zdalnemu kontaktowi z lekarzem, ograniczamy rozprzestrzeniane się koronawirusa oraz zwiększamy bezpieczeństwo lekarzy i pacjentów.