Zmiany w sklepach przez koronawirusa. Sprawdź, co wprowadzają popularne marki!
Polskie sklepy reagują w odpowiedzi na epidemię koronawiusa. Biedronka, Lidl, Kaufland, Netto i Aldi skracają godziny otwarcia sklepów i wprowadzają zmiany w trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników.
Płyn dezynfekujący i chusteczki dla klientów
W sklepach sieci Kaufland dostępne będą stacje do odkażania i dezynfekcji. W Biedronce pojawią się pojemniki z płynem dezynfekującym przy wejściach do sklepu oraz chusteczki nawilżane przy kasach.
Ochrona pracowników
Wprowadzono oznaczenia miejsc na podłodze dla obsługi klientów przy linii kas. W sklepach pojawiły się informacje o konieczności zachowania bezpiecznego dystansu między klientami (co najmniej 1 metr). Zamontowane zostaną także szyby pleksi, oddzielające pracowników od kupujących.
Skrócenie godzin otwarcia sklepów
Biedronka skróciła godziny otwarcia sklepów do 8:00-20:00. Sieć sklepów Żabka także wprowadziła ograniczenie czasu otwarcia do 7:00-22:00. Podobne zmiany nastąpiły także w Stokrotce
Limity klientów przebywających w sklepie
W sklepach wprowadzono limit osób, które mogą przebywać tam w jednym czasie. W Biedronce wprowadzono rotacyjny system pracy, pracownicy przez tydzień mogą pracować, a w kolejnym zostawać w domu. Osoby po 60 roku życia zwolniono z obowiązku świadczenia pracy, z zachowaniem wynagrodzenia.
Płatności bezgotówkowe
Wszystkie sieci rekomendują dokonywanie płatności za zakupy w sposób bezgotówkowy: kartą lub za pomocą aplikacji w telefonie, czy zegarku.
Przekąski i napoje na wynos
Zgodnie z zaleceniami GIS w Żabce, przekąski i gorące napoje będą sprzedawane tylko na wynos. W Kauflandzie zrezygnowano z prowadzenia promocyjnych degustacji produktów.
Dbałość o czystość i higienę
Oprócz tego wszystkie sklepy szczególnie dbają o przestrzeganie zasad higieny i czystości. Pieczywo jest pakowane w jednorazowe reklamówki (Aldi), klienci informowani o obowiązku zakładania rękawiczek podczas jego nakładania (Kaufland), a kosze i wózki regularnie myte i odkażane w płynach dezynfekujących (Biedronka).
W sklepach znajdują się plakaty i instrukcje na temat sposobów reagowania w obecnej sytuacji, sieci wprowadziły specjalne procedury sanitarne i kładą większy nacisk na bezpieczeństwo dla pracowników i klientów.