Jak powinna wyglądać nasza dieta zimą? Jakich produktów unikać!

Jak powinna wyglądać nasza dieta zimą? Jakich produktów unikać!
08Sty

Zimą nasz organizm potrzebuje więcej energii, ponieważ utrzymanie odpowiedniej temperatury ciała w niskiej temperaturze zewnętrznej jest bardzo energochłonnej. Nie bez powodu też tyjemy w okresie zimowym. Organizm tworzy sobie bowiem ochronny „płaszczyk” w postaci tłuszczu. Ważne jednak, aby nie przytyć za dużo – 2 kg w zupełności wystarczy.

Co więc powinniśmy jeść, aby zaspokoić potrzeby naszego organizmu, a jednocześnie nie przytyć zbyt dużo?

Zdjęcie Jak powinna wyglądać nasza dieta zimą? Jakich produktów unikać! #1

Zwiększony apetyt

Zwiększone zapotrzebowanie na energię sprawia, że nasz apetyt wzrasta. Mamy wtedy dużo większą ochotę na słodycze. Warto się jednak powstrzymywać od podjadania słodzonych przekąsek. Dużo lepiej wtedy sięgnąć po migdały, czy inne orzechy, które dostarczą nam zdrowego tłuszczu i niezbędnych witamin.

Dieta, a odporność

W okresie zimowym konieczne jest zadbanie o jakość naszej diety. Warzywa, owoce i inne zdrowe składniki diety zapewnią nam odporność, dzięki której będzie nam łatwiej uniknąć infekcji. Ważne jest również picie dużej ilości wody niegazowanej. Odporność możesz wzmocnić zwiększając ilość czosnku w diecie. Nie zapominaj również o sięganiu po cytrusy – zawierają sporo witaminy C. W zimie warto też sięgać po ryby, które zawierają witaminę D (ważną dla układu odpornościowego) oraz kwasy omega – 3.

Zdjęcie Jak powinna wyglądać nasza dieta zimą? Jakich produktów unikać! #2

W okresie zimowym, ale nie tylko wtedy, poleca się również jedzenie kiszonek. Kiszone ogórki, czy kapusta są doskonałym źródłem wzmacniających odporność probiotyków oraz witamin. Warto jednak pamiętać, że kiszonki zawierają również dużo soli. Z tego powodu nie warto dosalać już innych potraw.

Źródło makroskładników

Ważne jest również pochodzenie niezbędnych składników, takich jak białko, czy węglowodany. Białko powinno pochodzić z chudego mięsa drobiowego albo wołowego, chudych ryb i produktów mlecznych. Węglowodany natomiast z produktów pełnoziarnistych. Dzięki temu energia w organizmie będzie uwalniać się stopniowo.

Jakich warzyw oraz owoców, lepiej unikać lub ograniczyć ich spożycie zimą:

- owoce pochodzące w krajów tropikalnych, czyli głównie banany, kwi oraz cytrusy. Powinniśmy je ogarniczyć ponieważ, wykazują one silne działanie schadzające, które zimą nie jest dla Nas korzystne.

- warzywa pochodzące z upraw szklarniowych np. pomidory, ogórki, sałata. Ten rodzaj warzyw zawiera sporą ilość pestycydów zaś ich walory smakowe są znikome (są bardzo wodniste).

Owoce i warzywa, które warto jeść zimą to:

- jabłka i gruszki, zimą możemy również siegnąć po mrożone owoce (utrawa witamin i minerałów podczas procesu mrożenia jest znikoma),

- kiszonki ( ogórki kiszone i kapusta kiszona), buraki, marchew (warzywa korzenne) , cebula, czosnek, por (warzywa cebulwe) oraz warzywa kapustne czyli kapusta biała oraz czerwona jak również brukselka.

następna inspiracja
Zobacz nasze filmy:
SKOMENTUJ
następna inspiracja
ZOBACZ RÓWNIEŻ