Sfermentowana cebula - przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej i wspomaga pracę jelit

Sfermentowana cebula - przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej i wspomaga pracę jelit
04Wrz

Mało osób wie, ale sfermentowana cebula to naprawdę świetny produkt!

Jest idealna na wzmocnienie organizmu przed nadchodzącą jesienią.

Bez problemu przygotujesz ją w domu samodzielnie.

Sfermentowana cebula przygotowana we własnym domu to świetny dodatek do ryb, drobiu, sałatek oraz do kanapek.

Zdjęcie Sfermentowana cebula - przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej i wspomaga pracę jelit #1

Przygotowanie jej jest bardzo proste.

Wszystko czego potrzebujesz to:

  • czerwona cebula – 1 kg,
  • woda – 1 litr,
  • różowa sól – 50 g,
  • czosnek – 10 ząbków,
  • chili,
  • kolendra,
  • czarny pieprz.

Na początku zagotuj wodę i poczekaj, aż całkowicie wystygnie. Najlepiej po ostygnięciu wstaw ją na chwilę do lodówki. Musi być chłodna.

Cebulę należy obrać, pokroić i wrzucić do słoików.

Sól rozpuszczamy w wodzie w osobnym pojemniku.

Do połowy wysokości słoików wrzucamy cebulę.

Zalewamy przygotowaną wcześniej solanką.

Pamiętaj, aby zostawić kilka centymetrów miejsca pod pokrywką, aby całość mogła swobodnie fermentować.

Dodaj po kilka ząbków czosnku do każdego słoika, a także trochę przypraw.

Upewnij się, że słoiki zostały szczelnie zakręcone.

Przechowuj w temperaturze pokojowej.

Cały proces może trwać nawet do 3 tygodni.

Raz na kilka dni warto otworzyć słoiki, aby wyleciał z nich nagromadzony podczas fermentacji gaz.

Po pierwszych 7 dniach spróbuj czy cebula nabrała już smak kiszonki.

Zdjęcie Sfermentowana cebula - przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej i wspomaga pracę jelit #2

Taka kiszona cebula jest bardzo bogata w składniki odżywcze.

Są one bardzo łatwe do przyswojenia przez nasz organizm.

Świetnie wspiera trawienie, a także przeciwdziała dolegliwościom żołądkowym.

Pamiętaj, że w sfermentowanej żywności znajdują się zdrowe bakterie, które pomogą zniwelować szkodliwe związki.

To naprawdę świetny sposób na wzmocnienie układu odpornościowego.

Zdrowe bakterie w jelitach potrafią zapobiec między innymi stanom zapalnym i innym reakcjom autoimmunologicznym.

Sfermentowana żywność zawiera wiele bardzo silnych przeciwutleniaczy, które hamują rozwój wolnych rodników.

Dodatkowo zawarte w niej antyoksydanty wzmacniają układ odpornościowy.

Spożywanie takiej żywności kontroluje uczucie głodu, dzięki czemu nasz apetyt zmniejsza się.

Pomaga także w regulacji gospodarki hormonalnej.

To właśnie dlatego osoby, które spożywają duże ilości sfermentowanych produktu są w grupie niskiego ryzyka pojawienia się otyłości.

Zdjęcie Sfermentowana cebula - przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej i wspomaga pracę jelit #3

Oprócz wyżej wymienionych właściwości, sfermentowana cebula poprawia także pracę mózgu.

Mózg jest połączony między innymi z układem odpornościowym oraz z układem pokarmowym.

Jest za to odpowiedzialny nerw błędny, który przekazuje sygnały z jelitowego układu nerwowego do ośrodkowego układu nerwowego, który znajduje się w mózgu.

To właśnie duża ilość zdrowych bakterii w naszym organizmie pozwala na utrzymanie więzi pomiędzy tymi dwoma systemami.

Efektem ubocznym procesu fermentacji jest wytworzenie się bardzo korzystnych dla naszego organizmu enzymów, kwasów tłuszczowych omega-3 oraz witamin z grupy B.

następna inspiracja
Zobacz nasze filmy:
SKOMENTUJ
następna inspiracja
ZOBACZ RÓWNIEŻ