Co się stanie jeżeli każdego dnia pokonasz 10000 kroków?

Co się stanie jeżeli każdego dnia pokonasz 10000 kroków?
14Sie

Pewnie zastanawiacie się dlaczego akurat 10000 kroków.

W latach 80 w Japonii bardzo popularne było chodzenie dla sportu.

Jedna z firm zaczęła promować wyzywanie 10000 kroków i właśnie to zakodowało się w świadomości ludzi.

Do dzisiaj większość specjalistów – dietetyków poleca właśnie spacery, jako formę aktywności fizycznej, która nie dość, że jest łatwa to jeszcze skuteczna.

10000 kroków to mniej więcej 5 kilometrów.

To najprostszy przepis, aby poprawić swoją formę, kondycję, a także zdrowie.

Zdjęcie Co się stanie jeżeli każdego dnia pokonasz 10000 kroków? #1

Nie wiesz jak sprawdzić czy przeszłaś 10000 kroków?

W obecnych czasach to nic trudnego. Wystarczy mieć odpowiedni sprzęt – krokomierz lub pobrać na swój telefon specjalną aplikację, która będzie monitorować Twoją aktywność.

Chyba najbardziej popularną aplikacją jest Endomondo, która nie tylko pomoże Ci zmierzyć kroki, ale także będzie analizować wszelką aktywność fizyczną.

CO NAM DA 10000 KROKÓW?

ODPORNOŚĆ

Regularne spacery zmniejszają ryzyko przeziębień.

Ruch na świeżym powietrzu skutecznie podnosi odporność na wirusy i bakterie.

Dzięki temu nasz organizm staje się silniejszy i nie łatwo podda się chorobie.

Jednak by nasza odporność wzrosła dzięki spacerom, należy robić to każdego dnia bez wyjątków.

NIŻSZE CIŚNIENIE

Codzienne spacery obniżają ciśnienie krwi i zmniejszają ryzyko chorób układu krążenia.

Jednak, aby tak się stało musisz spacerować co najmniej godzinę bez zatrzymywania się.

MOCNE KOŚCI

O nasze kości dbają komórki – osteoblasty.

Wystarczy się po prostu ruszać, aby pobudzić je do pracy.

Dzięki temu kości będą mocne i zdrowe.

W tym przypadku spacery są idealną formą aktywności fizycznej.

Nie obciążają układu kostnego zbyt mocno, a jednocześnie mobilizują osteoblasty do pracy.

Osoby, które każdego dnia pokonują tytułowe 10000 kroków są mniej narażone na osteoporozę.

ZDROWE SERCE

Ta forma aktywności zmniejsza ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej o ponad 80%.

To wniosek po przeprowadzonych badaniach na grupie seniorów – kobiet i mężczyzn, którzy spacerowali każdego dnia.

Zdjęcie Co się stanie jeżeli każdego dnia pokonasz 10000 kroków? #2

WĘŻSZA TALIA

Jeżeli każdego dnia pokonasz 10000 kroków to Twój organizm stosunkowo szybko spali zbędną tkankę tłuszczową.

Jednak spacerując musisz pamiętać o prawidłowej postawie ciała.

Głowa musi być uniesiona, brzuch wciągnięty, a plecy wyprostowane.

Patrzenie się w ziemię i do tego garbienie się nie przyniesie Ci spodziewanych efektów.

Spróbuj sama!

ZOBACZ TAKŻE

21 DNIOWY PLAN SPACEROWY – PODEJMIJ WYZWANIE

TYDZIEŃ PIERWSZY

Poniedziałek – stałe wolne tempo – 10 minut spaceru.

Wtorek – stałe wolne tempo – 12 minut spaceru.

Środa – stałe wolne tempo – 15 minut spaceru.

Czwartek – stałe wolne tempo – 9 minut spaceru rano i 9 minut spaceru wieczorem.

Piątek – stałe wolne tempo – 10 minut spaceru rano i 10 minut spaceru wieczorem.

Sobota – stałe wolne tempo – 11 minut spaceru rano i 11 minut spaceru wieczorem.

Niedziela – stałe wolne tempo – 13 minut spaceru rano i 12 minut spaceru wieczorem.

TYDZIEŃ DRUGI

Poniedziałek – wolne tempo 2 minuty spaceru, szybkie tempo 10 minut spaceru, wolne tempo 2 minuty spaceru.

Wtorek – średnie tempo 16 minut spaceru.

Środa – wolne tempo 3 minuty spaceru, szybkie tempo 12 minut spaceru, wolne tempo 3 minuty spaceru.

Czwartek – średnie tempo 20 minut spaceru.

Piątek – wolny marsz 4 minuty, szybki spacer 14 minut, wolny marsz 4 minuty.

Sobota – średnie tempo 24 minuty spaceru.

Niedziela – wolne tempo 5 minut spaceru, szybkie tempo 16 minut spaceru, wolne tempo 5 minut spaceru.

TYDZIEŃ TRZECI

Poniedziałek – chodzenie po schodach w górę i w dół przez 15 minut.

Wtorek – średnie tempo 25 minut spaceru.

Środa – chodzenie po schodach w górę i w dół 27 minut, szybki marsz po płaskim terenie 2 minuty.

Czwartek – średnie tempo chodzenie po schodach w górę i w dół 27 minut.

Piątek – chodzenie po schodach w górę i w dół 27 minut stale zwiększając tempo, 3 minuty wolnego tempa na rozluźnienie.

Sobota – średnie tempo 30 minut spaceru.

Niedziela – średnie tempo 25 minut spaceru, szybkie tempo 8 minut spaceru.

następna inspiracja
Zobacz również:
loading...
SKOMENTUJ
następna inspiracja
ZOBACZ RÓWNIEŻ