Jak rozpoznać polskie, dobre truskawki? Na to zwracaj uwagę

Jak rozpoznać polskie, dobre truskawki? Na to zwracaj uwagę
31Maj

Sezon na truskawki ruszył już pełną parą, przy drogach, na chodnikach miast, na targach można spotkać sezonowe stoiska oferujące świeże truskawki. Początki sezonu to zwykle wyższe ceny sięgające nawet do 28 zł za kilogram, z czasem się one normują. Obecnie za kg truskawek prosto z krzaczka zapłacimy około 20 zł. W szczycie sezonu cena najczęściej waha się koło 10 zł.

Zdjęcie Jak rozpoznać polskie, dobre truskawki? Na to zwracaj uwagę #1

Gdzie kupować truskawki?

W supermarketach oraz sklepach sieciowym znajdziemy truskawki z importu, z Węgier, Grecji bądź Hiszpanii, są one tańsze niż polskie z powodu niższej jakości. Rodzime truskawki warto kupować na stoiskach, targach i straganach. A najlepiej zapoznać się z lokalnym dostawcą. W takich miejscach są one najświeższe, najczęściej zerwane tego samego dnia rano. Plantatorzy zwołują pracowników na pola około 5 rano, aby kilka godzin później dostarczyć świeże owoce na stoiska.

Jak kupować?

Najsmaczniejsze są truskawki wyrastające pod chmurką, a nie w szklarni. Warto popytać sprzedawcę jak wygląda uprawa, gdzie się znajduje i co ważne – czy pole jest pryskane pestycydami. Kolor truskawki świadczy o smaku, najlepsze są ciemnoczerwone. Truskawki powinny być zrywane razem z szypułkami, więc sprawdzajmy przy zakupie czy większość z nich je posiada.

Czego unikać?

Sprawdzajmy przed zakupem, czy truskawki są bardzo mokre, jest wtedy duże prawdopodobieństwo, że szybko spleśnieją. Z drugiej strony wystrzegajmy się suchych owoców. Nie bójmy się prosić sprzedawców o degustację. Gdy sprzedawca jest pewny dobrej jakości produktu nie odmówi nam, wie, że może tylko zyskać klienta.

Zdjęcie Jak rozpoznać polskie, dobre truskawki? Na to zwracaj uwagę #2

Dlaczego warto jeść truskawki?

Przede wszystkim są pyszne i uniwersalne. Można wykorzystywać je jako główny składnik:

ciast,

różnego rodzaju deserów,

szejków,

lodów,

musów,

koktajli.

Same również świetnie nadają się jako przekąska. Warto także pamiętać o wartościach odżywczych i witaminach w nich zawartych

.

Zawierają one więcej witaminy C niż cytrusy, są bogate w potas, fosfor i wapń co jest zdrowe dla naszych kości, magnez, sód, żelazo, cynk, mangan, witaminy A, B1, B2, B3, B6, C, E, kwas foliowy, błonnik i węglowodany.

następna inspiracja
Zobacz również:
Zobacz również:
loading...
następna inspiracja