Jak zdrowo przywitać wiosnę? Oto kilka przydatnych rad!

Jak zdrowo przywitać wiosnę? Oto kilka przydatnych rad!
19Lut

Mamy w zwyczaju zimą spożywać dużą ilość owoców i warzyw, aby wzmocnić naszą odporność i zażyć odpowiednią ilość witamin. Przeważnie sięgamy po różnego rodzaju warzywa, które wydają nam się być produktami sezonowymi zimą. Tak naprawdę jedynie sobie szkodzimy. Pewne warzywa, mimo naszych przekonań, nie rosną naturalnie zimą, a więc używa się do nich specjalnych substancji.

Które warzywa nie są sezonowe zimą?

Warzywa, takie jak rzodkiewka, pomidor, sałata czy ogórki nie są warzywami sezonowymi zimą. Są sprowadzane z Hiszpanii lub Chile, gdzie używa się do nich specjalnych środków i substancji, które nie tylko wpływają na ich długi i piękny wygląd, ale również dzięki takim działaniom można przeznaczyć te warzywa do transportu, który trwa wiele godzin.

Warzywa, które nie rosną w swoim tempie, są pozbawione odpowiedniej ilości wartości odżywczych, a do tego posiadają pozostałości z chemicznych substancji, które nie do końca są dla nas zdrowe.

Zdjęcie Jak zdrowo przywitać wiosnę? Oto kilka przydatnych rad! #1

Co zatem możemy jeść?

Mamy dostęp do wielu warzyw, które faktycznie są sezonowe zimą. Wystarczy zastanowić się, co nasze babcie miały do dyspozycji. Od razu w naszej głowie pojawiają się takie produkty jak marchewka, seler, pietruszka czy buraki. W czasie zimy również bardzo znane są różnego rodzaju zaprawy, a w tym kiszonki, które znakomicie wpływają na nasz organizm. Wspomagają produkcję witaminy K oraz potrafią wpłynąć na nasz nastrój – stany lękowe oraz depresja rzadziej występują u osób, które jedzą dużo kiszonek.

Dlaczego warto zadbać o dietę po zimie?

Po zimie nasz organizm jest pozbawiony wielu witamin, przez co brakuje nam mnóstwo energii. Do tego pojawia się przesilenie wiosenne, które dodatkowo pozbawia nas mocy i wywołuje tak zwaną chandrę. Zdrowa dieta pozwoli oczyścić nasz organizm z niepotrzebnych substancji, a dzięki temu nabierzemy energii po zimie pełnej mrozu i braku słońca. Przesilenie wiosenne nie będzie miało na nas tak dużego wpływu.

Zdjęcie Jak zdrowo przywitać wiosnę? Oto kilka przydatnych rad! #2

W zimie bardzo często zaniedbujemy swoją dietę, mniej się ruszamy oraz wypłukujemy swój organizm z wielu potrzebnych nam składników. Najbardziej brakuje nam potasu, przez co nasze mięśnie są słabe i rozleniwione. Tak samo działa brak magnezu, a do tego ma to wpływ na pogorszenie się snu oraz zaczynają występować skurcze mięśni. Natomiast mała ilość żelaza ma wpływ na nasze zmęczenie i brak siły. Szybciej zaczyna brakować nam energii i mocy.

Warto mieć te rzeczy na uwadze, aby czerpać przyjemność ze zbliżającej się upragnionej wiosny!

następna inspiracja
Zobacz nasze filmy:
SKOMENTUJ
następna inspiracja
ZOBACZ RÓWNIEŻ