Jaki posiłek po treningu? Zobacz co jeść po wysiłku fizycznym!

Jaki posiłek po treningu? Zobacz co jeść po wysiłku fizycznym!
03Gru

Po każdym treningu, bardzo istotnym jest dostarczenie składników odżywczych niezbędnych do prawidłowej regeneracji mięśni. Zobacz, co powinno się jeść po wysiłku fizycznym!


Zdjęcie Jaki posiłek po treningu? Zobacz co jeść po wysiłku fizycznym! #1

Co jeść po treningu?

Po ćwiczeniach fizycznych, w celu uzupełnienia niedoboru glikogenu w mięśniach i przyspieszenia regeneracji, najlepiej spożywać węglowodany złożone (np. banan) i chude białko, które znajdziesz m in. w kefirze, jajkach, łososiu lub makreli lub komosie ryżowej.

Co jeść po wieczornym treningu?

Gdy trenujesz wieczorem nie rezygnuj z potreningowego posiłku. Warto zjeść pełnowartościowy posiłek zgodny z zasadami zdrowego odżywiania. Podstawowym składnikiem posiłku powinno być białko- jajka, jogurt naturalny, chude mięso, ryba lub twaróg. Można dodać również małą porcję węglowodanów. Pamiętaj jednak, żeby nie objadać się nadmiernie na noc- nie należy kłaść się spać z przeciążonym żołądkiem.


Zdjęcie Jaki posiłek po treningu? Zobacz co jeść po wysiłku fizycznym! #2

Przykładowe posiłki potreningowe

Idealną potrawą spełniającą powyższe wymagania są pełnoziarniste chipsy z tortilli z ryżem lub komosą, fasolą, sosem warzywnym i awokado lub sałatka ze szpinakiem, fasolą, tofu i sosem winegret.

Po treningu wieczornym, prawidłowym posiłkiem może być jogurt ze świeżymi owocami, makaron pełnoziarnisty z indykiem i warzywami lub sałatka z grillowanym łososiem.

Zdjęcie Jaki posiłek po treningu? Zobacz co jeść po wysiłku fizycznym! #3

Warto pamiętać, że po treningu nie należy spożywać posiłków bogatych w tłuszcze, które opóźniają wchłanianie składników odżywczych!

następna inspiracja
Zobacz nasze filmy:
SKOMENTUJ
następna inspiracja
ZOBACZ RÓWNIEŻ