10 przykazań dbania o odporność. Dzięki temu unikniesz wielu chorób

10 przykazań dbania o odporność. Dzięki temu unikniesz wielu chorób
27Gru

W okresie grypowym wirusy szaleją wokół nas, jednak nie atakują wszystkich. Dlaczego? Osoby z mocniejszą odpornością mają dużo mniejsze szanse na zarażenie się wirusami grypy. Jak więc postępować, aby zadbać o odporność na tyle, żeby uniknąć chorowania w tym roku?

#Krok 1 – szczepienia

Na grypę powinny szczepić się przede wszystkim osoby ze słabą odpornością oraz osoby starsze. U tych osób powikłania po grypie są często bardzo groźne.

#Krok 2 – aktywność fizyczna

Ruch ma wielki wpływ na procesy zachodzące w naszym organizmie. Zimą wystarczy codzienny spacer lub wizyta na basenie, czy siłowni.

#Krok 3 – mycie rąk

Wirusy najczęściej przenosimy na brudnych dłoniach. Warto więc myć ręce po każdym przyjściu do domu i wizycie w toalecie.

Zdjęcie 10 przykazań dbania o odporność. Dzięki temu unikniesz wielu chorób #1
fot. shutterstock

#Krok 4 – chorowałaś? Zostań w domu

Po przebytej chorobie nasza odporność jest bardzo osłabiona. W końcu przez ostatnie dni walczyła z infekcją. Warto zostać w domu kilka dni po przebytej chorobie, aby uniknąć kolejnej infekcji i powikłań.

#Krok 5 – odżywianie

Witaminy i minerały zawarte w pożywieniu również są istotne. Niedobór, szczególnie witaminy D zimą osłabia układ odpornościowy i sprawia, że częściej chorujemy

#Krok 6 – unikanie zatłoczonych miejsc

Im więcej osób wokół ciebie, tym więcej wirusów, które przenoszą. Jeśli możesz, unikaj zatłoczonych miejsc, kiedy tylko się da.

Zdjęcie 10 przykazań dbania o odporność. Dzięki temu unikniesz wielu chorób #2
fot. shutterstock

#Krok 7 – unikaj przechłodzenia

Aby zachorować nie wystarczy wyjść z mokrą głową na mróz. Do organizmu najpierw musi dostać się jakiś patogen. Wychłodzenie jednak umożliwia wirusowi dużo szybszy rozwój i wywołanie o wiele większych skutków zakażenia.

#Krok 8 – nawilżaj powietrze w domu

Powietrze wysuszone ogrzewaniem w domu wysusza również śluzówki. Śluzówki pozbawione naturalnej wilgotnej ochrony są o wiele bardziej podatne na wniknięcie wirusów do organizmu.

#Krok 9 – witamina D

Wbrew pozorom, to nie witamina C, a D najbardziej wzmacnia nasza odporność. W okresie zimowym większość czasu spędzamy w zamkniętych pomieszczeniach, bez dostępu do światła dziennego. Warto więc jak najwięcej czasu spędzać na świeżym powietrzu i sięgnąć po suplementy z witaminą D.

#Krok 10 – unikaj kontaktu z chorymi

Nawet jeśli jesteś święcie przekonana o mocy swojego układu odpornościowego, warto unikać kontaktu z chorymi zawsze, kiedy masz taką możliwość

Zdjęcie 10 przykazań dbania o odporność. Dzięki temu unikniesz wielu chorób #3
fot. shutterstock

następna inspiracja
Zobacz nasze filmy:
SKOMENTUJ
następna inspiracja
ZOBACZ RÓWNIEŻ