piątek, 28 kwietnia 2017

Pomysł na majówkę: Kaszuby (punkty widokowe i muzea)

Nie macie jeszcze pomysłu na majówkę? Polecam Kaszuby! Oprócz pięknych krajobrazów i smacznego jedzenia możemy zwiedzić Muzeum - Kaszubski Park Etnograficzny we Wdzydzach Kiszewskich oraz punkt widokowy (35,6 m drewniana wieża widokowa). Z wieży możemy podziwiać panoramę Wdzydz Kiszewskich oraz Krzyż Jezior Wdzydzkich z licznymi półwyspami i największą wyspą jeziora Wdzydze – Ostrowem Wielkim. Jadąc na Kaszuby, przejeżdżając przez Kościerzynę warto także zahaczyć o Muzeum starych amerykańskich samochodów oraz zajechać do Szymbarku i Wieżycy.

Źródło: www.na-kaszuby.pl/Ciekawe_miejsca.html

12. Wieżyca
  13. Kościerskie Sanktuaria
  14. Wydmy w Łebie

Jadąc trasą przez Żukowo i Kościerzynę trochę postaliśmy w korku, ale największy korek był jak wracaliśmy. Co się dziwić - była to piękna wrześniowa niedziela. Przejeżdżając przez Szymbark możemy zwiedzić:
  • Dom do góry nogami
  • największy fortepian
  • dom Kaszuba z Kanady
  • dom z Turcji

W Wieżycy znajduje się punkt widokowy (329 m p.p.m.) jest to najwyższe miejsce nie tylko na Pomorzu, ale i w całej północnej Polsce. Wejście na wieżę jest płatne ok. 6zł + miejsce za parking 4zł.

Źródło: http://www.psur.pl/a.aspx?id=176

Widok z wieży

Kolejną atrakcją na trasie jest Kościerzyna i Muzeum starych amerykańskich samochodów www.americanoldcars.pl . Wchodząc do muzeum (w mini centrum handlowym z United Chicken) schodzimy po schodach w dół, a tam znajduje się bramka na pieniądze. Musimy przygotować 10zł od osoby (w papierku z tego co pamiętam, gdyż innych pieniędzy nie przyjmuje). Wchodzimy to takiego dużego garażu podziemnego. Jest ciemno i czuć ropę, benzynę i inne opary samochodowe. Oprócz nas nikogo nie było. Jest dość duszno. Nagle zapalają się światła, a w tle słychać Elvisa Presleya. Super amerykański klimat i piękne stare samochody! Jak to na kobietę przystało wpadł mi w oko różowy PLYMOUTH BELVEDERE 1957.

Taki szybki punkt zahaczenia i jedziemy dalej, gdyż od razu wspomnę Szymbark (my akurat tym razem ominęliśmy go) i Muzeum Etnograficzne w Wdzydzach Kiszewskich zwiedzanie ich zajmuje sporo czasu!

Wieża widokowa w Wdzydzach www.wdzydzkipark.pl/turystyka-2/wieza-widokowa - wejście tutaj jest darmowe. Jest "dość wysoko" pomimo 35,6 m, a na samym szczycie odczuwalne są podmuchy wiatru (cała drewniana wieża delikatnie się kołysze). Jednakże ten widok zapiera dech w piersiach :)

Dojeżdżamy w końcu do Muzeum Etnograficznego (cena biletu normalnego 16zł) www.muzeum-wdzydze.gda.pl . Z tego co pamiętam zwiedzaliśmy ok. 2 godziny, jest dużo ciekawych wnętrz, stary kościół, młyn.

Wracając z Żukowa możemy zjechać z drogi i zwiedzić "zamek" w Łapalicach.

Źródło: www.mapy.google.pl

Pomimo, że jest zakaz wstępu zamek odwiedzają tłumy. Wejście jest już przez bramę główną, a nie jak kiedyś przez betonową dziurę. Powiem szczerze ta budowla robi ogromne wrażenie, pomimo że jest niedokończona wygląda jakby była w bardzo dobrym stanie.

6 komentarzy:

1. Muzeum etnograficzne bardzo ciekawe😀

OdpowiedzUsuń
  2. Twój wpis bardzo mnie zainspirował, myślę, że tegoroczną majówkę spędzę właśnie na Kaszubach. Nie ukrywam, że nie zdawałam sobie sprawy z tego, że tak dużo atrakcji oferują nasze Kaszuby - agroturystyka bardzo mnie przekonuje. Właśnie przeglądam oferty ośrodków agroturystycznych i natrafiłam na fajną ofertę domków do wynajęcia. Z tego co widzę są one świetnie wyposażone, przekonuje mnie również to, że gospodarstwo znajduje się nieopodal stadniny konnej.

Odpowiedzi
    1. super, chętnie i ja wybiorę się ponownie na nasze Kochane Kaszuby. Chętnie dowiem się jakie miejsca polecasz :)

Usuń
  3. Kaszuby są nie tylko świetnym pomysłem na majówkę, ale i na całe życie. Wczoraj udało mi się wreszcie sfinalizować zakup domu, już nie mogę doczekać się przeprowadzki. Idealny dom na sprzedaż znalazł mi mój agent nieruchomości, z którym od razu złapałam świetny kontakt. Uważam, że jeśli w jakimś miejscu czujemy się dobrze, to warto stanąć na głowie, by teren ten stały się naszym domem.:)

OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe i niecodzienne miejsca. Kaszuby to piękny rejon Polski, tak jak polskie góry Tatry i Zakopane. Jest tam zupełnie inny klimat, ale poza sezonem i w odpowiednich okolicznościach można naprawdę wypocząć.
    Dodatkowo można zadbać o swoje zdrowie i pójść na rehabilitację i zafundować sobie turnus rehabilitacyjny. Polecam :)

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :) An@Mari