Dieta w niedoczynności tarczycy oraz jadłospis

Dieta w niedoczynności tarczycy oraz jadłospis
14Lip

Chorujesz na niedoczynność tarczycy? Schorzenie to niestety wpływa negatywnie na Twój metabolizm. Dlatego ważne, abyś była świadoma, jakich pierwiastków domaga się organizm i jak powinna być skomponowana Twoja dieta.

Objawy niedoczynności tarczycy:

  • nagłe przybierasz na wadze, przy niezmiennej diecie i trybie życia,
  • jesteś blada,
  • masz suchą skórę,
  • czujesz się ociężała i przemęczona,
  • masz problemy z koncentracją,masz uczucie zimna, często marzniesz.

Jeśli masz te objawy i nie wiesz, czy to na pewno niedoczynność tarczycy – udaj się do endokrynologa i zbadaj poziom hormonów tarczycy.

Czego potrzebuje organizm przy niedoczynności tarczycy?

  • zwiększonej ilości jodu i selenu
  • zwiększonej ilości białka
  • suplementacji hormonów tarczycy

Przykładowy jadłospis (na zwiększenie ilości jogu w organizmie)

I Śniadanie – muesli wielozbożowe, kilka orzechów, cząstki mandarynki, jogurt naturalny, do picia szklanka soku świeżo wyciśniętego z pomarańczy
II Śniadanie – kromka pełnoziarnistego pieczywa z pastą z tuńczyka, sałatka z warzyw sezonowych, woda mineralna
Przekąska – kiwi, mandarynka
Obiad – zupa-krem z dyni, cielęcina duszona w jarzynach, kasza gryczana, fasolka szparagowa z wody
Kolacja – ryba po grecku, kromka pełnoziarnistego pieczywa, woda mineralna

Lista produktów, które utrudniają przyswajanie jodu:

  • kapusta,
  • kalafior,
  • brukselka,
  • soja,
  • rzepa,
  • brukiew.

Źródło: http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/lecznicze/dieta-w-niedoczynnosci-tarczycy-przykladowy-jadlospis_35610.html

Zdjęcie Dieta w niedoczynności tarczycy oraz jadłospis #1
Fot. Pixabay.com

następna inspiracja
Zobacz nasze filmy i zasubskrybuj kanał:
ZOBACZ TAKŻE
SKOMENTUJ
następna inspiracja