Lidl stawia na zmiany! Nowe testy w sklepach – czy spotkają się z uznaniem klientów?

Justyna
Newsy
16.01.2024 21:07
Lidl stawia na zmiany! Nowe testy w sklepach – czy spotkają się z uznaniem klientów?

Sieć Lidl, jedna z najpopularniejszych na polskim rynku, postanowiła podjąć odważny krok, testując nowy koncept projektowy w swoich sklepach. Charakterystyczny układ marketów Lidl, który zazwyczaj prezentuje się niemal identycznie, może ulec rewolucji. Jednak pytanie brzmi: czy te zmiany spotkają się z uznaniem klientów?

Oszczędność energii

Należy mieć na uwadze, że nowy system testowany jest poza Polską. Pierwszą istotną zmianą w sklepach Lidla są przejścia krzyżowe, które pojawią się w tylnej części marketów. Znajdujące się w nich tunele chłodnicze zostaną zoptymalizowane, a produkty, takie jak sery czy wędliny, układane mają być naprzeciwko siebie.

Ten nowy układ ma przynieść przede wszystkim korzyści w zakresie oszczędności energii. Przejścia krzyżowe to innowacyjne podejście do układu przestrzennego sklepów, które może znacząco poprawić efektywność zakupów.

Nowy układ asortymentu

Kolejną ważną zmianą jest nowy układ asortymentu. Standardowe produkty będą teraz eksponowane wzdłuż głównych lad chłodniczych, podczas gdy artykuły przecenione znajdą się na bocznych ścianach sklepu. To rozwiązanie ma zwiększyć widoczność promocji dla klientów, sprawiając, że przecenione artykuły staną się bardziej atrakcyjne i dostępne.

Innowacyjny system chłodniczy

Lidl sięga również po innowacyjne rozwiązania środowiskowe. Nowy system chłodniczy, obecnie testowany poza granicami Polski, ma nie tylko przyczynić się do oszczędności energii, ale także wprowadzić bardziej efektywne rozmieszczenie chłodzonych produktów. Dzięki specjalnym tunelem chłodniczym z przejściami krzyżowymi, pracownicy sklepu będą mogli efektywniej układać produkty, co z kolei ułatwi dostęp klientom.

Planowane otwarcia sklepów

Na polskim rynku niemieckie przedsiębiorstwo istnieje od 2002 r. Choć obecnie posiada ponad 850 sklepów w całej Polsce (dla porównania w 2016 r. było ich 600), wciąż utrzymuje intensywny rozwój w naszym kraju.

Planuje otwierać rocznie 40-50 nowych placówek, kładąc szczególny nacisk na mniejsze miejscowości. Ta strategia ma na celu dotarcie do nowych grup klientów i odblokowanie niewykorzystanego dotąd potencjału w mniejszych ośrodkach. Nowe sklepy w tych lokalizacjach cieszą się bowiem ogromnym zainteresowaniem mieszkańców, co sugeruje, że takie działanie może być kluczowe dla przyszłego rozwoju sieci.

 

Kluczowe Punkty
  • Sieć Lidl testuje nowy koncept projektowy swoich sklepów.
  • Zmiany obejmują wprowadzenie przejść krzyżowych w tylnej części sklepów, które mają zoptymalizować tunele chłodnicze.
  • Nowy układ ma przyczynić się do oszczędności energii.
  • Asortyment sklepów również ulegnie zmianie - standardowe produkty będą eksponowane wzdłuż głównych lad, a artykuły przecenione na bocznych ścianach sklepu.
  • Lidl wprowadza innowacyjny system chłodniczy, który ma zwiększyć efektywność rozmieszczenia produktów.
  • Sieć Lidl planuje otwarcie 40-50 nowych placówek rocznie, kładąc nacisk na mniejsze miejscowości.
Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną