Bilety PKP Intercity będzie można kupić w zwykłym sklepie? Nadchodzi rewolucyjna zmiana!

Agnieszka
Newsy
09.03.2023 13:13
Bilety PKP Intercity będzie można kupić w zwykłym sklepie? Nadchodzi rewolucyjna zmiana!

Bilety na pociągi PKP Intercity będzie można kupić nie tylko bezpośrednio u przewoźnika, ale też w zwykłych sklepach, na stacjach benzynowych, w hotelach i innych punktach sprzedaży? Wszystko na to wskazuje. PKP Intercity ma zamiar nawiązać współpracę z różnymi punktami sprzedaży. Są jednak pewne warunki.

Bilety PKP Intercity w sklepach, kioskach i na stacjach benzynowych

PKP Intercity chce sprzedawać bilety na pociągi między innymi w salonikach prasowych, stacjach paliw, sklepach spożywczych, kioskach, a nawet sieciach dystrybuujących usługi transportowe. 

Ma to zdecydowanie zwiększyć komfort pasażerów, którzy mogliby dzięki temu kupić bilet kolejowy prawie na każdym kroku. 

Punkty te będą musiały jednak spełnić kilka warunków, aby móc sprzedawać bilety PKP Intercity. Wymagania to:

  • Posiadanie przynajmniej 50 punktów do sprzedaży usług lub towarów na terenie Polski.
  • Obsługa płatności kartą i gotówką.
  • Licencja na działający system sprzedaży usług b2c.
  • Możliwość drukowania biletów wraz z kodem AZTEC na papierze gwarantującym trwałość nadruku przez co najmniej 18 miesięcy.
  • Zdolność techniczno-organizacyjna do zapewnienia wsparcia i obsługi rozliczeń, zwrotów lub zgłoszeń.
  • Proces integracji powinien być możliwy do ukończenia w okresie do 90 dni kalendarzowych.
  • Zapewnienie zabezpieczenia umowy (gwarancja bankowa/ubezpieczeniowa lub depozyt).

PKP Intercity usprawnia sprzedaż biletów

PKP Intercity wprowadza szereg zmian, które mają ułatwić i usprawnić zakup biletu przez podróżującego. Oprócz wspomnianej już dystrybucji za pomocą punktów sprzedaży, przewoźnik cały czas rozwija także sprzedaż przez internet. W 2022 roku umowy zawarło trzech partnerów oferujących sprzedaż internetową, dzięki czemu bilety można już kupić na platformach KOLEO, mPay oraz e-podróżnik.

Rozszerzanie sieci sprzedaży to część strategii rozwoju PKP Intercity. Rozwój projektu nowego modelu sprzedaży agencyjnej o partnerów stacjonarnych stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom osób, które nie chcą korzystać z kanałów zdalnych lub mają do nich ograniczony dostęp – informuje PKP Intercity w komunikacie.

Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną