Coraz więcej osób dokonuje płatności bezgotówkowych. Jedną z najpopularniejszych form zapłaty za zakupy jest BLIK. Niestety dziś (23.12.2022 r.) użytkownicy tego systemu poinformowali, że wiele płatności jest odrzucanych z powodu zaistniałej awarii. Wyjaśniamy szczegóły.
Formy płatności
Obecnie coraz więcej osób rezygnuje z tradycyjnej formy płatności gotówką. Używanie karty lub funkcji płatniczych w telefonach komórkowych stają się coraz popularniejsze. Jak wynika z danych przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych:
„ponad 70 % Polaków regularnie płaci bezgotówkowo przy rozliczeniach stacjonarnych. 41 % płaci kartą, telefonem, lub zegarkiem zawsze, kiedy jest taka możliwość, a ponad 19 %” – superbiz.se.pl
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie płatności bezgotówkowych jedną z najpopularniejszych form płatności jest BLIK.
Płatność telefonem
BLIK jest systemem płatności mobilnych działającym od 2015 r. Umożliwia on użytkownikom :
- wykonywanie płatności bezgotówkowych
- wpłaty i wypłaty gotówki z bankomatów
- realizacja natychmiastowych przelewów na numer telefonu
- generowanie czeków z cyfrowym kodem
Aby skorzystać z usług systemu należy podać 6 – cyfrowy kod, który znajduje się w aplikacji mobilnej. Jest on ważny przez 2 minuty, po wpisaniu kodu należy potwierdzić płatność w telefonie. Warto podkreślić, że jest to jedna z ulubionych form płatności Polaków:
„Polacy jako swoją ulubioną, preferowaną formę płatności za zakupy internetowe najchętniej wybierają BLIKa. Wzrost jego popularności w ostatnim roku jest imponujący: z 27 %. W 2021 r. Do 35 %” – prnews.pl
Awaria
Dziś (23.12.2022 r.) media obiegła informacja, że użytkownicy systemu BLIK mają problem z realizacją płatności. Internauci donoszą, że część płatności przechodzi, a część nie. Niestety nie wiadomo dlaczego problem wystąpił.
Polski Standard Płatności, czyli spółka odpowiedzialna za płatności systemem BLIK poinformowała, że pracuje nad rozwiązaniem problemu. Dla wielu osób jest to duże utrapienie, że względu na sezon zakupów świątecznych. Zalecamy, aby do czasu naprawy awarii dokonywać płatności za pomocą karty, bądź w tradycyjny sposób gotówką.