PRZEDAWKOWANIE witaminy D jest groźne. Jakie są tego najczęstsze objawy?

PRZEDAWKOWANIE witaminy D jest groźne. Jakie są tego najczęstsze objawy?
06Mar

Witamina D jest jedną z najlepiej wpływających na nasze zdrowie. Umożliwia wchłanianie wapnia, odpowiada za dobry nastrój i jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Jednak należy ona również do grupy tych witamin, których przedawkowanie ma bardzo nieprzyjemne skutki.

Zdjęcie PRZEDAWKOWANIE witaminy D jest groźne. Jakie są tego najczęstsze objawy? #1
fot. shutterstock

Witamina D nie jest rozpuszczalna w wodzie, dlatego jej nadmiar szybko gromadzi się w organizmie. Kiedy poziom wit. D jest zbyt wysoki, dochodzi do zatrucia. Jak je rozpoznać?

Nadmiar witaminy D powoduje podwyższone przyswajanie wapnia w jelitach. Skutkuje to hiperkalcemią, która negatywnie wpływa na pracę nerek, układu moczowego oraz oddechowego.

Najczęstszymi objawami przedawkowania witaminy D są:

Zdjęcie PRZEDAWKOWANIE witaminy D jest groźne. Jakie są tego najczęstsze objawy? #2
fot. shutterstock

-Wymioty i mdłości

-Zaparcia

-Bóle mięśni i kości

-Znaczący spadek nastroju

-Problemy z koncentracją

Ryzyko wystąpienia przedawkowania witaminy D jest niewielkie jeśli nie zażywamy dodatkowych suplementów. Jeżeli zażywasz tabletki z witaminą D i masz powyższe objawy, dla pewności zgłoś się do lekarza, który skieruje cię na badania poziomu witaminy D.

następna inspiracja
Zobacz nasze filmy i zasubskrybuj kanał:
SKOMENTUJ
następna inspiracja